شناسهٔ خبر: 172693 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

با دستور سرپرست ریاست جمهوری؛

ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام افتتاح و بهره برداری شد

بذرپاش مخبر ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری با دستور سرپرست ریاست جمهوری با ظرفیت ۷۰۰ هزار مسافر در سال افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ترمینال فرودگاه شهدای ایلام صبح روز شنبه ششم تیرماه به صورت مجازی و از طریق ارتباط تصویری با دستور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری و با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، معاونان، مدیران و مسئولان استانی حمل و نقل هوایی و فرودگاهی استان افتتاح شد.

ساخت سالن ترمینال فرودگاه شهدای ایلام با مساحت ۵۸۸۷ متر مربع، بالغ بر ۴ هزار میلیارد ریال هزینه‌کرد به‌روز سازه و تجهیزات در بر داشته و برای آن ظرفیت ۷۰۰ هزار مسافر در سال پیش‌بینی شده است.

با توجه به اینکه استان ایلام به عنوان دروازه اصلی عتبات عالیات شناخته شد و علاوه بر اربعین در طول سال نیز تردد بیشتر زائرین ابا عبدالله الحسین(ع) از مرز مهران صورت می‌گیرد و همچنین وجود ذخایر نفتی و گازی، تردد مکرر مسئولان ارشد کشوری به استان و دلایل دیگر لزوم احداث یک ترمینال متناسب با تقاضای موجود و در شان این استان احساس شد.

با توجه به ضرورت‌های مذکور سرانجام در سال ۱۳۹۳ فاز اول این پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی شروع شد اما پس از مدت کوتاهی به دلایلی متوقف شد. در سال ۱۳۹۶ فاز دوم این پروژه با اعتبار اولیه بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اجرایی شد.

روند تکمیل این ترمینال تا سال ۱۴۰۰ دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال بود و در دولت رئیس جمهور شهید حدود ۲۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل این طرح هزینه شد که سرانجام و با احتساب تجهیزات جانبی در مجموع این پروژه بالغ بر ۴هزار میلیارد ریال اعتبار در بر داشته است.

یادآور می‌شود؛ هم اکنون ترمینال جدید فرودگاه شهدای ایلام با زیربنای ۵۸۸۰ متر مربع آماده بهره برداری است و با شروع به کار این ترمینال، ۷۰۰ هزار نفر در سال به ظرفیت پذیرش مسافر فرودگاه شهدای ایلام افزوده می‌شود.